Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Dział I. Definicje wybranych pojęć

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
„Regulaminie” – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin;
„Regulaminie Sklepu internetowego” – należy przez to rozumieć dostępny na stronie https://mamawbarcelonie.pl/regulamin Regulamin Sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę;
„Sprzedawcy” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną prowadząca działalność nierejestrowaną pod firmą Mama w Barcelonie.
„Kliencie” lub zamiennie „Kupującym” – należy przez to rozumieć każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.;
„Stronach” – należy przez to rozumieć łącznie Sprzedawcę i Klienta, którzy zawarli umowę na podstawie Regulaminu; pojęcie „Strony” zaś odnosi się do każdego z tych podmiotów z osobna;
„Sklepie internetowym” – należy przez to rozumieć prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://mamawbarcelonie.pl/sklep sklep internetowy, za pośrednictwem którego Sprzedawca sprzedaje publikacje znajdujące się w jego ofercie;
„publikacji” lub zamiennie „produkcie” – należy przez to rozumieć produkty znajdujące się w sklepie;
„koncie” – należy przez to rozumieć funkcjonalność Sklepu internetowego, w ramach której gromadzone są dane Klienta, dane dotyczące składnych przez Klienta zamówień na publikacje jak i za pomocą której udostępniane są Klientowi zakupione przez Niego publikacje;
„Zasadach korzystania” – należy przez to rozumieć dokument określający reguły zakładania, modyfikacji i usuwania konta w Sklepie internetowym, a także pozostałe zasady korzystania z Serwisu autoryzacyjnego, dostępny w samym Serwisie; Zasady korzystania są również udostępniane nieodpłatnie osobie zainteresowanej zawarciem umowy ze Sprzedawcą – przed jej zawarciem, w formie adekwatnej do sposobu komunikacji pomiędzy Sprzedawcą a potencjalnym Klientem;
„koszyku” – należy przez to rozumieć składnik Sklepu internetowego, który służy do określenia przez Klienta danych dotyczących zamówienia, które tworzy w oparciu o narzędzia informatyczne oferowane przez system teleinformatyczny Sprzedawcy;
„Konsumencie” – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, o której mowa w art. 221 kc;
„kc” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
„Prawie autorskim” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 4 lutego 1994. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
„Ustawie o prawach konsumenta” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Dział II. Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Mama w Barcelonie, dostępny pod adresem internetowym https://mamawbarcelonie.pl/sklep, prowadzony jest przez Aurelię Hannę Połeć, prowadzącą działalność gospodarczą.
  2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
  3. Adres e-mail Sprzedawcy: aureliapolec35@gmail.com.
  4. Numer telefonu Sprzedawcy: +34678006442
  5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

Dział III. Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady zakupu publikacji od Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu internetowego, w tym wzajemne prawa i obowiązki Stron z tym związane.
2. Regulamin jest dostępny na stronie https://mamawbarcelonie.pl/regulamin dla każdego użytkownika Internetu, w tym dla każdego Kupującego.
3. Zakupu publikacji za pośrednictwem Sklepu internetowego może dokonać tylko taki Kupujący, który przed zakupem zarejestruje się w Sklepie internetowym lub który posiada tam już swoje konto.
4. Kupujący składając zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego na zakup publikacji oświadcza tym samym, że zapoznał się z treścią Regulaminu oraz Regulaminu Sklepu internetowego i akceptuje oba te regulaminy bez zastrzeżeń.
5. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem stosuje się odpowiednio Regulamin Sklepu internetowego.
6. W razie sprzeczności pomiędzy treścią Regulaminu i pozostałymi ww. regulaminami pierwszeństwo ma Regulamin.
8. W zakresie nieuregulowanym Regulaminem Sklepu internetowego stosuje się przepisy prawa cywilnego, w tym przepisy kc, Prawa autorskiego oraz Ustawy o prawach konsumentów.

Dział IV. Składanie, przyjmowanie i realizacja zamówień na publikacje

1. Z zastrzeżeniem postanowień pkt 3 Działu II Regulaminu, Klient zamawia publikację za pośrednictwem Sklepu internetowego stosując się do instrukcji i wytycznych zawartych na stronie https://mamawbarcelonie.pl/sklep
2. Elektroniczny formularz zamówienia dostępny w Sklepie internetowym określa dane wymagane do realizacji zamówienia oraz dane mające charakter opcjonalny.
3. Klient dokonuje zamówienia publikacji zaznaczając ją w Sklepie internetowym za pomocą opcji „DODAJ DO KOSZYKA”, a następnie w samym koszyku doprecyzowuje wskazane tam elementy zamówienia.
4. Po prawidłowym wypełnieniu elektronicznego formularza zamówienia Klient winien dokładnie zapoznać się ze wszystkimi danymi, które tam wprowadził i kliknąć przycisk „ZAPŁAĆ”. W przypadku nieprawidłowości w wypełnieniu formularza zamówienia system teleinformatyczny Sprzedawcy będzie nadawał komunikaty wskazujące na popełnione błędy lub braki uniemożliwiające przejście do kolejnego etapu składania zamówienia.
5. Produkty zakupione w Sklepie są dostarczane Kupującemu bezpośrednio po zakupie, nie później niż w ciągu 72 godzin od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Kupującego. Kupujący nie ponosi żadnych dodatkowych opłat związanych z dostarczeniem Produktu.

Dział V. Cena

1. Sprzedawca oświadcza, że całkowita cena za udostępnienie danej publikacji jest podana w Sklepie internetowym w ramach informacji o danej publikacji lub w treści zamówienia na daną publikację. Cena tam podana w dacie złożenia zamówienia przez Klienta wiąże Strony.
2. Sprzedawca podaje zarówno cenę netto, jak i ceną brutto.
3. Klient dokonuje płatności ceny stosownie do postanowień Działu III Regulaminu.

Dział VI. Licencja na korzystanie z publikacji
1. Każdy publikacja oferowana za pośrednictwem Sklepu internetowego stanowi utwór w rozumieniu Prawa autorskiego, a tym samym jest objęta przewidzianą tym prawem ochroną.
2. Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia licencji lub dalszej licencji (sublicencji) na korzystanie z zakupionej przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego publikacji, w zależności od tego, czy Sprzedawcy przysługuje tylko licencja czy też autorskie prawa majątkowe do publikacji. W tekście Regulaminu zarówno licencja, jak i dalsza licencja (sublicencja) są określane mianem licencji, bez rozróżnienia, czy chodzi o licencję czy sublicencję.
3. Z chwilą udostepnienia publikacji Klientowi przez Sprzedawcę zostaje udzielona Klientowi, który to zamówienie złożył, licencja na korzystanie z publikacji objętego jego treścią, w zakresie określonym w Regulaminie oraz postanowieniach doprecyzowujących zakres licencji podanych na stronie Sklepu internetowego obok tej publikacji, takich w szczególności, które określają:
a) dopuszczalną ilość pobrań publikacji, o ile jest inna niż wskazana w pkt 1 powyżej;
b) sposób zabezpieczenia publikacji, który może wpływać na zakres korzystania z niej poprzez ograniczenie tego zakresu, co Klient zawierając umowę akceptuje; w związku z powyższym Klient powinien przed złożeniem zamówienia na daną publikację dokładnie zapoznać się z informacją o sposobie zabezpieczenia;
c) brak prawa lub prawo skopiowania tekstu publikacji lub określonej ilości znaków; w braku informacji na ten temat należy przyjąć, że pobrana publikacja lub jakakolwiek jej część nie może być kopiowana;
e) termin obowiązywania licencji, z tym, że w braku takiego terminu przyjmuje się, że licencja zostaje udzielona na czas nieokreślony;
f) inne elementy, o ile zostaną podane w informacji obok publikacji.
7. Sprzedawca uprasza każdego Klienta, by przed złożeniem zamówienia zapoznał się z treścią Regulaminu.
8. O ile Strony nie postanowią inaczej licencja na korzystanie z zakupionej publikacji:
a) umożliwia korzystanie z niej tylko przez Klienta, któremu licencja ta została udzielona, dla własnego użytku wewnętrznego, z zastrzeżeniem dalszych ograniczeń określonych w treści Regulaminu lub/i w postanowieniach zapisanych obok publikacji na stronie Sklepu internetowego, w tym także zastosowanych przez Sprzedawcę zabezpieczeń technicznych;
b) ma charakter niewyłączny i niezbywalny.
9. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów Prawa autorskiego Klient nie jest uprawniony do rozpowszechniania ani udostępniania zakupionej publikacji, jej fragmentów, jej kopii, wykorzystywania publikacji w celach komercyjnych, dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju modyfikacji publikacji, usuwania błędów publikacji czy naruszania praw przysługujących Sprzedawcy na podstawie Prawa autorskiego.
10. Klient, który zakupił publikację, nie ma prawa udzielania dalszych licencji na korzystanie z niej.
11. Klient winien zadbać, by żadna osoba nieuprawniona nie korzystała z publikacji przez Niego zakupionej.
Dana licencja na korzystanie z publikacji umożliwia korzystanie z niej tylko w takim zakresie, jaki został określony wyraźnie przez Sprzedawcę, z uwzględnieniem postanowień pkt 6 powyżej. Nie można domniemywać lub wyprowadzać po stronie Klienta, który zakupił publikację, innych lub szerszych uprawnień.

Dział VII. Wymagania techniczne i technologiczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
  2. aktywne konto poczty elektronicznej,
  3. włączona obsługa plików cookies,,
  4. zainstalowany program FlashPlayer.
  5. oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie .pdf 

Dział VIII. Rozwiązanie umowy

1. W wyniku złożenia przez Klienta zamówienia Sprzedawcy na publikację i potwierdzenia jego przyjęcia przez Sprzedawcę, dochodzi do zawarcia umowy na warunkach opisanych w Regulaminie, zwanej dalej „Umową”.
2. W przypadku płatności dokonywanych przelewem za tożsame z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia jest udostępnienie Klientowi publikacji na poczcie elektronicznej; z datą udostępnienia publikacji Umowa zostaje zawarta.
3. Jednostronne rozwiązanie Umowy przez Klienta nie mającego statusu Konsumenta regulują obowiązujące przepisy prawne, z tym zastrzeżeniem, iż Klient taki nie może odstąpić od Umowy ani rozwiązać jej w inny sposób, gdy:
a) zapłacił za jej przedmiot, choćby część kwoty,
b) publikacja został Mu udostępniona.

Dział IX. Reklamacje

1. Klient ma prawo zgłosić reklamację w drodze elektronicznej na adres poczty elektronicznej kontaktmamawbarcelonie@gmail.com w przypadku problemów z dostępem do zakupionej publikacji, pobraniem pliku z zakupioną publikacją lub otwarciem takiego pliku, w szczególności, gdy:
a) pobrany plik zawierający publikację okaże się uszkodzony,
b) w określonym w Regulaminie terminie liczonym od momentu zapłaty ceny publikacja nie zostanie Klientowi udostępniona w sposób wskazany w zamówieniu.
2. Reklamacja winna zawierać w szczególności opis problemu, który Klient zgłasza, imię i nazwisko osoby zgłaszającej w imieniu Klienta reklamację, nr zamówienia, którego zgłoszenie dotyczy, a także sposób kontaktu z Klientem (adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, ewentualnie adres do korespondencji). Sprzedawca zastrzega sobie możliwość kontaktu z Klientem przy wykorzystaniu podanych przez niego danych kontaktowych.
3. Z zastrzeżeniem pkt 4 poniżej, reklamacja zostanie rozparzona w terminie 14 (czternaście) dni od dnia dokonania prawidłowego zgłoszenia.
4. Reklamacje zgłoszone po upływie jednego roku od dnia upływu terminu udostępnienia publikacji Klientowi, nie podlegają rozpatrzeniu.

Dział X. Przepisy dotyczące Konsumentów

1. O ile nic innego nie wynika z niniejszego Regulaminu poniższe postanowienia mają zastosowane jedynie do Kupujących będących Konsumentami. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie do umów zawartych pomiędzy Sprzedawcą i Konsumentem zastosowanie mają postanowienia Ustawy o prawach konsumenta.
2. Klient mający status Konsumenta składając zamówienie na zakup publikacji wyraża tym samym zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi objętej jego przedmiotem przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 3.
Z zastrzeżeniem ust. 8 Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia Umowy.
3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Jeżeli Sprzedawca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Konsument może także odstąpić od Umowy przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od Umowy, stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu.
4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 4.
5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w szczególności do umów sprzedaży publikacji, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Za moment rozpoczęcia spełnienia świadczenia należy rozumieć udostępnienie Konsumentowi publikacji na koncie.
7. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Konsumenci”.
9. Postanowienia Regulaminu, które ograniczałyby prawa Konsumenta, wynikające z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawnych, nie mają do niego zastosowania.
10. Zastrzega się, że nie wiążą Konsumenta, te postanowienia Regulaminu:
a) które stanowią niedozwolone postanowienia umowne w rozumieniu k.c. (art. 3851 – art. 3853 kc) czy naruszają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące zawierania umów z udziałem konsumentów,
b) które zostały zamieszczone w rejestrze postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dział XI. Postanowienia końcowe

1. Umowa podlega prawu polskiemu.
2. Sprzedawca ma prawo dokonać zmiany numeru telefonu, adresów stron Sklepu internetowego i innych adresów podanych w treści Regulaminu poprzez przesłanie informacji na ten temat Klientowi, który zawarł Umowę na podany przez niego adres (podane adresy) poczty elektronicznej lub zamieszczając je w treści dostępnego w Sklepie internetowym Regulaminu. Wprowadzenie innych – aniżeli określone w dacie wejścia w życie Regulaminu – form płatności jest dokonywane przez Sprzedawcę poprzez podanie informacji na ten temat. Ww. zmiany nie są zmianami Regulaminu ani Umowy.
3. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawnych, wyłącza się odpowiedzialność prawną Sprzedawcy za wszelkie szkody spowodowane korzystaniem lub niemożnością korzystania z publikacji stanowiących przedmiot Umowy, w tym z tytułu ich wad. Powyższe postanowienie nie odnosi się do odpowiedzialności wobec Konsumentów.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 10 czerwca 2021 r. i dotyczy wszystkich zamówień złożonych w tym dniu i po tym dniu.

5. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.